Choď na obsah Choď na menu
 


03.- Ako na to -Maľba portrétu AKRYL, TEMPERA

Úplne najdôležitejšia vec :) treba si vybrať námet ktorý ťa bude baviť :) 

img_20201011_145511.jpg

Samozrejme že základom je ceruza :) a samozrejme to aby sa nám na výkres vošlo všetko to, čo tam má byť. Bol by trochu gol keby nám nevyšiel koniec hlavy alebo by ruka so zrkadlom bola veľká ako celá hlava. Preto je dobré najprv si jemne ceruzou rozvrhnúť kde čo bude. Kde na výkrese má miesto hlava, kde majú svoje miesto plecia, ruky... až potom keď má ruka svoje miesto môžeme kresliť prsty. Nemôžeme predsa kachličkovať kúpelku keď sme ešte nezačali stavať dom a nevieme kde kúpelka bude.

V tomto prípade japonského portrétu je dôležité že nakoniec všetky dôležité čiary obtiahneme štetcom... alebo ak si neveríš v rovných čiarach tak aj čiernym perom.

img_20201012_140354-01-01.jpg

Všetky veľké plochy je dobré najprv natrieť jednotnou farbou, ktorá tam patrí. Tieňujeme až potom. Ach úúúúplne dôležitú vec som zabudol... štetec maľovať nevie. To ty! Ak si naň naberieš priveľa farby nebude vedieť kam s ňou. Na štetci maj vždy len štipku farby. Tak ju dostaneš presne tam kam chceš. Snaž sa obchádzať konce plôch. V tomto prípade to znamená že maľuješ tak aby ti ostala čiara rozdeľujúca plochy.  Niekedy je dobré aj zmeniť farbu pozadia ak máš pocit že ti to tak ukáže lepšie. Ja som napríklad nakoniec zmenil pozadie zo svetlého na tmavé pretože som chcel dosiahnuť aby portrét dievčiny so zrkadielkom svietil.

img_20201012_141905-01-01.jpg

img_20201012_144412-01-01.jpg

Keby sme maľovali reálny portrét, boli by tiene výrazné. V prípade Japonského portrétu sú tiene veľmi jemné a na mnohých portrétoch je to len jedna pleťová svetlá plocha. :) Ideálom dievčenskej krásy v Japonsku bola od pradávna snehobiela tvár.

img_20201012_161947-01-01.jpg

Nemusíš sa venovať úplne všetkým detailom, čo sú na predlohe :)  Ja som napríklad vynechal biele bodky na červenom kimone lebo sa mi tam zdali rušivé... ale to zelené zakončenie s bielymi kvetmi by bola veľká škoda vynechať.  Ak by sme maľovali temperou, mohol by som celý ten "šál" natrieť na slabozeleno a potom tam po prefénovaní domaľovať kvietky. Keďže som to ale robil  akrylom ktorý nieje taký krycí, rozhodol som sa že to budem radšej obmaľúvať. Tenký štetec, trocha zelenej trocha viac trpezlivosti a potom už len stačilo dať štipík žltej a "kvietkový šál" je na svete.

img_20201013_111909-01-01.jpg

 

Tadááá :) 

img_20201013_115940-01-01.jpg